Jak wypromować swój sklep internetowy?

Jak założyliśmy już sklep, przeszliśmy przez wszystkie formalności, włącznie z zakupieniem towaru, warto pomyśleć o tym, w jaki sposób zachęcić klientów, by robili zakupy właśnie u nas. Jak to się dzieje, że niektóre sklepy z podobnym asortymentem odnoszą sukces, a inne mają handlową porażkę.
Co o tym decyduje?
Na każdy produkt znajdzie się nabywca, trzeba tylko umieć do niego dotrzeć, zachęcić i przekonać. Trzeba przede wszystkim wiedzieć, do kogo chcemy dotrzeć. Kim ma być klient naszego sklepu, czyli musimy nazwać naszą grupę docelową. To w znacznym stopniu ułatwia określenie rodzaju reklamy. Inaczej będziemy docierać do starszego pokolenia, inaczej do młodych osób. Ważna jest płeć, zasobność portfela, miejsce zamieszkania. Musimy sporo wiedzieć o swoim klientem, aby do niego dotrzeć.
Reklama musi uwzględniać język, jakim się posługuje potencjalny klient, skojarzeniami, które są bliskie naszej grupie docelowej. A więc do młodych zastosujemy reklamę mobilną, obiecując rabat lub wygranie biletu na koncert, aby dotrzeć do starszych osób wybierzemy mailing, bądź ogłoszenia prasowe. Podstawowym celem każdej, choćby najmniejszej formy promocji jest poinformowanie potencjalnego klienta o naszych usługach i zachęcenie go, by odwiedził nasz sklep i dokonał zakupów.
SEO czyli pozycjonowanie
Jeśli nasz sklep znajduje się na odległych miejscach w wyszukiwarkach warto zastosować pozycjonowanie. Potrzebne nam do tego będą hasła kluczowe, które wprowadzą klienta właśnie na adres naszego sklepu. Jeśli prowadzimy sklep obuwniczy to słowami będą ciepłe buty, albo kozaki. Na podstawie słów kluczowych wyszukiwarka wskazuje kilka adresów spośród klient wybiera, jaki chce. Każda platforma e-commerce posiada konfigurację różnych elementów technicznych przydanych pod SEO. Być może konieczne będzie, aby Twojemu sklepowi przyjrzał się specjalista SEO i ewentualnie zasugerował wdrożenie dedykowanego modułu od SEO - https://smartbees.pl/uslugi/magento/moduly-magento-2.
Podobną formę mają linki sponsorowane. W tym przypadku klient jest odsyłany bezpośrednio na naszą stronę internetową. Rodzaj reklamy dobieramy zależnie od charakteru towaru bądź usług i grupy docelowej. Odpowiednie połączenie w zasadzie decyduje o powodzeniu reklamy, a co za tym idzie i naszego sukcesu handlowego.
Komentarze dla tego wpisu są zablokowane.