Reklamanaplus.pl

Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumentów

Zjawisko opiniotwórczej roli portali społecznościowych jest przedmiotem badań socjologów, psychologów, naukowców.  Na portalach ludzie wymieniają się opiniami, wiadomościami, dzielą swoimi prywatnymi sprawami,  dyskutują, plotkują,… jednym słowem,  toczy się życie.

Społeczności na przełomie lat

Portale spełniają rolę dobrosąsiedzkich stosunków. Niegdyś panie stały na klatkach schodowych lub przed domami i rozmawiały długi czas, teraz komunikujemy się na portalach, jednocześnie z kilkunastoma osobami.  Nie mamy już takiej potrzeby bezpośredniej komunikacji jak niegdyś. Niemniej przedmiotem zainteresowania naukowców jest siła opiniotwórcza, jaka niespodziewanie okazuje się być w tych medialnych kontaktach.

Negatywna opinia na długo pozostaje widoczna w funkcjonowaniu firmy, pozytywna opinia potrafi przyciągnąć dziesiątki tysięcy zainteresowanych. Co prawda ulotność takiego zainteresowania jest zjawiskiem też charakterystycznym dla internetu, lecz specjaliści od marketingu i kształtowania wizerunku firmy muszą sobie z tym radzić.

Reklama dźwignią handlu

Utrwalaniu wiadomości o produkcie lub firmie służy pozycjonowanie lub pisanie i dyskutowanie na blogach, które mają nieco mniejszy zakres oddziaływania, niemniej tez stosunkowo duży. Nietrwałość zainteresowania czymkolwiek w internecie jest tak samo ważna cecha i charakterystyczna jak fakt, że w internecie nie ma granic i trwanie hasła czy obrazu reklamowego widoczne jest wszędzie. Natomiast wielość bodźców i podmiotów w przestrzeni internetowej ma wpływ na to, że jedna sprawa wypycha kolejną, tak wiele ich jest jednocześnie.

Wielowymiarowe społeczności

Niemniej portale zaczynają być trwałym elementem więzi społecznej.  Sieć niepostrzeżenie wtargnęła we wszystkie dziedziny życia, poczynając od wymiany informacji, poprzez edukację, handel, ekonomie, bankowość… praktycznie nie ma dziedziny gospodarki, do której internet by już nie zajrzał. Zmieniły się najskuteczniejsze kanały dotarcia do klienta, modyfikacji uległ wzór utrzymywania relacji konsument - firma. Tak zwany marketing szeptany, zdominował skuteczną i chwytliwą reklamę.

Komentarze dla tego wpisu są zablokowane.